Subscribe News Feed Subscribe Comments

PMS Official Friendster

PMS Official Friendster
Add Kami di Friendster

Tips: Elakkan Penipuan Di Maybank2U

Maybank2u


Hello internet! Kawan kepada seorang kawan baru-baru ini telah kehilangan RM2,000 melalui Maybank2U yang tidak pernah dia daftar. Ini ada sedikit tips dari apa yang aku tahu buat mereka yang memiliki akaun Maybank & sayangkan duit hasil titik peluh.


#1 Jika anda tiada akaun online Maybank2U, baik anda ke ATM sekarang & daftar walaupun anda tidak menggunakan’nya. Ada kemungkinan orang lain (orang dalam.. mungkin) yang akan daftarkan bagi pihak anda tanpa pengetahuan.


#2 Segala transaksi melalui Maybank2U akan menjalani satu proses pengesahan kod yang di’hantar ke telefon bimbit empunya akaun. Jika anda daftar Maybank2U, segala transaksi akan anda ketahui.


#3 Maybank2U walaupun sebuah kemudahan online, ia tidak pernah di’hubungkan dengan e-mail empunya akaun. Anda ada hak untuk tidak memberi e-mail kepada pihak bank jika di’minta. Nyatakan anda lebih senang di’hubungi menerusi telefon jika apa-apa hal.


#4 Tidak ada sesiapa dari Maybank yang boleh memberikan arahan kepada anda untuk memasukkan username & password dengan menghubungi anda melalui e-mail atau telefon. Anda akan di’panggil ke cawangan Maybank berdekatan jika ada apa-apa masalah berkaitan akaun.


#5 Anda boleh login akaun Maybank2u di alamat www.maybank2u.com.my sahaja. Lain-lain daripada itu, jangan percaya atau anda sedang sukarela menyerahkan duit kepada penjenayah internet.


#6 Hubungi 1-300-88-6688 jika anda rasa was-was dengan kesahihan e-mail yang anda terima berkaitan Maybank. Double-check orang kampung aku kata.


#7 Jangan guna Maybank. Heh. Tidak’lah, CIMB & mana-mana bank juga mempunyai masalah yang sama cuma bilangan’nya kurang. Yang penting kesedaran diri kita tentang bagaimana sistem ini berjalan


Sumber:MohdIsmail.Net

0 comments:

 
P. M .S .U. P. S. I | TNB